+380660164044   
+380960666575     м.Запоріжжя
0
Кошик
У вашому кошику немає товарів.
 

Основні поняття та трохи теорії

Всі ми, коли-небудь бачили пошкодження на лобовому склі. Вони, зазвичай, були або у вигляді тріщини, або у вигляді сколу. Давайте розберемося, що є що, і як з ним "боротися".

Скол - це пошкодження на лобовому склі автомобіля, здебільшого, невеликого розміру, що утворюється внаслідок влучення каменю або шипа під час їзди по дорозі.

Сколи бувають різні за своєю конфігурацією та зовнішнім виглядом.

skol zvezda- «Зірка». Найпроблемніший скол. Іноді дуже важко заповнити полімером кожну тріщину (промінь "зірки"), яких буває багато. Причиною цьому може бути «затисненість» променів, старість або бруд, що потрапив до тріщини.

skol bychiy glaz - «Биче око». Найпростіший скол. Його легко заповнювати і візуальний ефект після ремонту досягає інколи 95%. Проблемою може бути вода, яка потрапила до сколу. Її обов'язково потрібно буде висушити перед ремонтом.

skol_polumesayc - «Півмісяць». Чим то схожий на «биче око». При заповненні його полімером, також, не повинно виникнути проблем.

skol kombinirovanyi - «Комбінований». Назва говорить сама за себе.

treschena- Лінійна тріщина на лобовому склі утворюється, як правило, від сколів під час їзди, або від температурного режиму скла.

napryazheniya v stekleПід час їзди, кузов автомобіля піддається невеликій деформації, особливо коли їздять вибоїстими дорогами і заїжджають на бордюри. Така деформація кузова не може не позначитися на самому лобовому склі. Внаслідок чого в ньому виникають напруження. Як показує практика, виникає наступна закономірність, найбільші сили напруги виникають по периметру скла і до центру зменшуються. Тому, якщо скол на лобовому склі утворився близько до краю скла, незабаром чекайте на повноцінну лінійну тріщину (виключення бувають дуже рідко).

Що стосується температурного режиму, то всім давно відомий той факт, що від різкої зміни температури, навіть ціле скло, може тріснути, тим паче пошкоджене. Ніколи не спрямовуйте обдув гарячим повітрям на холодне лобове скло, а влітку навпаки.

Ще два моменти щодо температури. В особливо спекотні дні літа, деякі автолюбителі кріплять відбивач сонця на лобове скло з салону автомобіля, щоб захистити його і торпедо автомобіля від високих температур. Так от, скло нагрівається до таких критичних температур, що температурні розширення та деформації в самому склі можуть спричинити появу довгої тріщини від маленького сколу. Щоб уникнути цього, рекомендується відбивач не використовувати, або тільки з зовнішнього боку скла. Другий аспект стосується мінусової температури навколишнього середовища. Коли в скол потрапляє вода (мийка авто, конденсат, інше), то, при мінусовій температурі, вона замерзає і розширюється, при цьому ламаючи тріщину. Дуже часто таке спостерігається в осінньо-зимовий період, коли вдень температура плюс, а вночі мінус. Виходом з цієї ситуації є лише своєчасний ремонт сколів.

З видами та причинами пошкоджень лобового скла розібралися, тепер давайте з'ясуємо, що являє собою ремонт даних пошкоджень, і яке його основне завдання.

Всі ремонтно-відновлювальні роботи являють собою певний комплекс дій із заповнення пошкодженої ділянки спеціальним полімерним складом і подальшою його фотополімеризацією під ультрафіолетом. Основне завдання полягає в механічному відновленні пошкодженої ділянки за допомогою полімеру для стабілізації структури скла та покращення зовнішнього вигляду відремонтованої ділянки. Пам'ятайте, що основним завданням ремонту автоскла є забезпечення його міцності та продовження терміну служби, а візуальне покращення зовнішнього вигляду має розцінюватися як додатковий бонус ремонтно-відновлювальних робіт.

Примітка: жодна з представлених на сучасному ринку систем для ремонту та відновлення дефектів лобового скла не може гарантувати 100% візуального відновлення пошкодженої ділянки скла. Все автомобільне скло відрізняється між собою за хіміко-фізико-оптичними властивостями. Так, наприклад, є звичайне прозоре, є тоноване лобове скло, є з покриттям, що відбиває (дзеркальне), є скло пофарбоване в масі в зелений, блакитний, сірий або бронзовий тон, є термальне скло. А є навіть самоочисне скло з нанесеним шаром в 15 нанометрів двоокису титану, який, під впливом сонячного ультрафіолетового випромінювання, вступає в реакцію (фотокаталізу) з брудом, що осів на склі, в результаті чого, останній, розкладається на розчинні компоненти. Тому, практично не можна створити полімер, який за своїми оптичними властивостями ідеально підходив би до всього різноманіття скла. В результаті чого, після ремонту, пошкоджена ділянка стає менш помітною, але все ж таки помітною. Тобто, при детальному розгляді пошкодження трохи видно, і найбільш помітні місця — це зони вздовж ушкодження, де численні спотворення накладаються. До всього цього не забувайте про бруд і пил, який також може потрапити в тріщину або скол, тим самим зменшуючи світлопропускання в місці дефекту. Не вірте тим, хто обіцяє 100% відновлення скла, це або дебютанти у своїй справі або продавці обладнання.

При правильному проведенні ремонтно-відновлювальних робіт і дотриманні всіх умов, поліпшення зовнішнього вигляду дефекту лобового скла може досягати до 95% (залежить від розміру, конфігурації, давності та складності пошкодження).

Особливу увагу хочеться приділити температурному режиму.

У холодний період часу, особливу увагу необхідно приділити температурному режиму, як пошкодженого скла, так і температурі в робочому приміщенні, так як це може значно вплинути на якість ремонту пошкоджень на лобовому склі.

temperaturaПри виконанні робіт у холодному приміщенні, при заповненні тріщин і відколів полімером, на стінках розломів може виникнути конденсат, який у свою чергу сприятиме поганій адгезії полімеру до граней розломів (тріщин), що призведе до поганого склеювання пошкоджень, і в подальшому ймовірному розкритті тріщини. Робоча температура для проведення робіт має бути в межах +15…+30ºС.

Якщо скло холодне, потрібно дочекатися поки воно нагріється до робочої температури, або нагріти феном. Тільки, при нагріванні феном, необхідно уникати локального перегріву пошкодженої ділянки, щоб уникнути подальшого зростання тріщини або сколу. Гріти потрібно рівномірно все скло.

Влітку, коли лобове скло, під впливом спекотної погоди, має температуру вище робочої, необхідно дати йому охолонути. Прискорити цей процес можна вологою серветкою, протираючи скло (тільки не зону пошкодження), яке при випаровуванні вологи з поверхні охолоджується набагато швидше.

Освітленість робочого місця.

При поганому освітленні, іноді, буває важко якісно заповнити пошкодження полімерним складом. Схожі оптичні властивості полімеру зі склом, інколи можуть значно ускладнити процес ремонту, важко побачити різницю між заповненною ділянкою полімером і не заповненою. Це особливо стосується «затиснених» ділянок тріщин та сколів, де дуже важко візуально визначити, заповнена тріщина чи ні. Буває край тріщини настільки затиснутий, що важко, навіть, визначити її кінець. У даному випадку порадою є використання, додатково, переносної лампи (світильника) денного світла з розсіювальним цоколем (кришкою), що забезпечує м'яке світло, дає хорошу видимість і не сліпить очі. Також, для повного та якісного заповнення сколів та тріщин полімером, а також уникнення візуального обману, необхідно оглядати дані пошкодження під різними кутами та користуватися спеціальним дзеркалом.

ПРАКТИКА

Підготовчі роботи

Якщо на склі є пошкодження, протерти його сухою ганчіркою. Щоб у нього не потрапила волога та бруд, тріщину потрібно акуратно протирати вздовж, а не впоперек.

Уважно оглянути лобове скло та визначити, з якого боку (зовнішнього чи внутрішнього) знаходиться пошкодження.

Визначити причину виникнення пошкодження:
а) удар каменю;
б) удар двірником;
в) неправильне встановлення скла;
г) перекіс рами автомобіля;
д) інше;

За допомогою спирту визначити, чи є тріщина відкритою або закритою. А також, за допомогою того ж таки спирту, визначте наявність бруду в пошкодженні. Для цього треба взяти ватну паличку, змочену спиртом, та провести нею по тріщині. Якщо ушкодження брудне, то бруд проявиться у вигляді сірих і чорних вкраплень. УВАГА: сколи не промивати!

Sukhaya i smochennaya spirtom treshchina  ukGryaznaya treshchina 2  uk

Для більш точного визначення ступеня забруднення тріщини, поставити кілька запитань власнику автомобіля:

 - як давно існує тріщина?

 - чи користувався склоочисниками?

 - чи милося скло?

За результатами попередніх пунктів можна визначити, як виглядатиме пошкодження після ремонту. Після ремонту, так званої, "свіжої" тріщини, пошкодження матиме вигляд невеликої подряпини зовні і малопомітно зсередини. Зі збільшенням кількості бруду у тріщині цей ефект знижується. Старі та брудні лінійні тріщини ремонтувати не доцільно. Сколи, як правило, ремонтуються будь-якої давнини.

Якщо скло холодне, або всередину пошкодження потрапила вода або волога, то обов'язково необхідно просушити феном, уникаючи локального нагріву пошкодженої ділянки. Особливу увагу слід приділити «затисненим» ділянках тріщин, де волога не дуже охоче випаровується.

РЕМОНТ СКОЛА

Ми вже знаємо, що під сколом маються на увазі пошкодження типу "биче око", "зірка", "півмісяць", їх комбінація та штучні пошкодження при зупинці тріщини.

star_lineСколи «зірка», як найпроблемніші, рекомендується заповнювати полімером, який має найменшу в'язкість (найрідкіший). В даному випадку доцільно використовувати полімер Star Line американського виробника Glass Mechanix (Star – у перекладі з англійської – зірка). Він спеціально розроблений для сколів такого типу.

pro_line Інші сколи можна заповнювати також полімером Pro Line (Glass Mechanix). Він має трохи вищій показник в'язкості, ніж Star Line, але більш підходить для сколів «биче око» і «півмісяць», а також для "затиснутих" ділянок лінійних тріщин.

Отже, приступимо:

sverlenie_skola1 1. Свердлимо скол бормашиною, як правило, у місці удару каменю. Свердлимо на глибину половини товщини зовнішнього шару скла, це полегшить процес заповнення полімером пустот сколу.

ustanovka_injektora 2. Встановлюємо міст із інжектором на місце свердління. Вкручуємо циліндр інжектора так, щоб кільце ущільнювача інжектора злегка притискалося до скла навколо входу в пошкодження. Впевнитися в точності установки інжектора по центру пошкодження зазирнувши в циліндр, або подивившись на скло із салону автомобіля, або подивившись у дзеркало розміщене з внутрішньої сторони скла.

zalivka3. Заливаємо шприцом в інжектор полімер Star Line або Pro Line (залежно від типу сколу).

4. Обережно закручуємо поршень, уважно стежимо за пошкодженням.

zapolnenie5. Припинити закручування, як тільки відчуєте тиск. Зачекати деякий час, поки полімер заповнить порожнечі сколу.

6. Повільно викрутити поршень, щоб дати повітря вийти з пошкодження.

7. Слід повторити цикл "тиск-вакуум" кілька разів, щоб досягти повного заміщення повітря полімерним складом. При цьому необхідно стежити, щоб у пошкодженні не було бульбашок повітря.

sverlenie skola2 8.Якщо тріщини (промені) скола «зірка» погано заповнюються, необхідно металевим скрайбером трохи натиснути на них із зовнішнього боку скла. Таким чином, промені скола трохи розкриються, і в них буде легше заходить полімер. Обов'язково слід переконатися, що полімер заповнив повністю до кінця тріщиниу. В іншому випадку необхідно буде засвердлити її кінець і зробити процедуру заповнення полімером з точки свердління.

9. Зняти міст із інжектором переконавшись у відсутності повітря у пошкодженні.

sushka10. Протерти чистою серветкою скол і встановити ультрафіолетову лампу для полімеризації на 5 хвилин.

11. Зняти лампу УФ.

crack_bond12. Крапнути найгустішого полімеру в місце свердління і накласти спеціальну ультрафіолетову пластинку. При цьому потрібно стежити, чи не залишилося в точці свердління бульбашок повітря. В даному випадку, в ролі запечатки, можна використати полімер для довгих тріщин Crack Bond (Glass Mechanix), оскільки він більш в'язкий.

13. Встановити ультрафіолетову лампу ще на 5-10 хвилин.

chistka14. Після повного висихання, зняти лезом пластинку та надлишки полімеру. При цьому, щоб не подряпати скло, лезо має бути гострим і без зазубрин. Місце свердління буде матового кольору.

15. Капнути полірувальну пасту на місце свердління та відполірувати його сухою ганчіркою.

РЕМОНТ ТРІЩИНИ

Якщо лобове скло брудне і мокре, необхідно спочатку його висушити, і тільки потім протерти пошкоджену ділянку сухою серветкою від бруду. Протирати скло необхідно акуратно вздовж тріщини, а не впоперек. За допомогою даних маніпуляцій ми очистимо скло не «забив» тріщину брудом. Сушити скло і саму тріщину можна феном, за невисоких температур, уникаючи локального перегріву скла.

chistaya_treschina Починати ремонт тріщини дозволяється тільки після повного видалення з неї вологи. Суха і чиста тріщина має темно-зелений відтінок. Тріщина, в яку потрапила вода, має напівпрозорий вигляд.

За допомогою ватної палички змоченої в спирт, можна спробувати промити тріщину. Це прискорить випаровування вологи, а також знежирить тріщину (покращить адгезію полімеру).

Отже, приступимо:

1. Визначити місце свердління. Свердління проводиться на випередження (5-6 мм) від видимого краю тріщини, по траєкторії тріщини. Крім видимого краю тріщини, існує невидима оком мікротріщина (2-3 мм).

2. Свердління здійснюється під прямим кутом до поверхні скла, не даючи перегріватись бору та склу. Цей процес триває доти, доки головка бору не втопиться на 2/3 товщини зовнішнього шару скла. Під час свердління не можна сильно тиснути на скло, щоб уникнути подальшого розростання тріщини.

sverlenie_treschiny 3. Легким ударом пробійника (скрайбера), який ставиться в отвір свердління, пробийте кінець свердління. В результаті на склі має утворитися штучне ушкодження "биче око".

4. Встановіть інжектор на місце зупинки тріщини. При цьому важливо стежити, щоб присоска моста не потрапила на саму тріщину.

5. Капніть у циліндр інжектора трохи полімеру Pro Line. Створюючи поршнем "тиск-вакуум", заповніть "биче око" і вихід тріщини з нього.

6. Досягніть проникнення полімеру в тріщину. Легке натискання на тріщину сприяє проникненню фотополімеру всередину та заміщенню ним повітря. Якщо полімер заповнює тріщину сам, тобто. без натискання, це передбачає якісний ремонт.

7. Переставте інжектор на саму тріщину, у місце закінчення заповненої ділянки. Створіть тиск в інжекторі та поступово ведіть його вздовж тріщини, тим самим заповнюючи тріщину полімером.

8. Усі заповнені полімером ділянки тріщини необхідно накривати целлулоїдними пластинками (ультрафіолетовою плівкою). Пластинки необхідно накладати встик, без пробілів. Якщо між пластинами залишиться проміжок, то в тріщину потраплятиме повітря, що завадить якісному заповненню полімером тріщини. Найкраще накладати пластинки пінцетом, капнувши перед цим на неї невелику кількість основного складу полімеру.

Важливо: особливу увагу зверніть на полімер, що використовується. Перші 5-10 см. тріщини від краю свердління, як правило, затиснуті, їх важко заповнити полімером. В даному випадку необхідно використовувати полімер Pro Line, який має високу проникаючу здатність. Віддаляючись від місця свердління, тріщина все більше розкривається та легше заповнюється. Тому, якщо тріщина легко і швидко заповнюється обраним полімером, значить необхідно переходити на густіший полімер Crack Bond (Glass Mechanix). Ви запитаєте, а чому не можна заповнити всю тріщину тільки рідким полімером? Відповідаємо, у густішого полімеру показники сили на розрив значно вищі ніж у рідкого. Так, і після фотополімеризації (сушіння) рідкого полімеру на ділянках тріщин, де вона сильно розкрита, можуть виникнути вкраплення повітря, що не дуже візуально приємно.

9. Після якісного заповнення тріщини полімером встановіть ультрафіолетову лампу на місце ремонту на 10-15 хвилин. Місця свердління сушаться аналогічно сколам у два етапи, щоб уникнути виникнення бульбашок повітря в отворах.

10. Зчистіть пластинки та залишки полімеру, що затвердів, лезом.

11. Місця свердління відполіруйте полірувальною пастою. 

Трохи про важливе:

У більшості випадків лінійна тріщина одним своїм кінцем доходить до краю скла під гумовий ущільнювач, молдинг, накладку. У цих місцях накопичується багато бруду, який легко може потрапити в тріщину. Необхідно відсунути гумовий ущільнювач або зняти молдинг (накладку), щоб отримати доступ до краю скла. Акуратно очистити від бруду скло (краще очищати лезом уздовж тріщини). Якщо бруд заб'ється в тріщину, то ця ділянка погано склеїться, і згодом від неї розкриється вся тріщина. Тому необхідно звернути особливу увагу на цю ділянку тріщини. Також необхідно забезпечити доступ потрапляння ультрафіолету до краю скла при сушінні цієї ділянки. Часто причиною розкриття відремонтованої тріщини служить не якісне сушіння краю тріщини біля кромки скла.

 

 

Що говорять наші клієнти:   

0 # Аветис 19.02.2020, 07:26
Спосибо за хорошие советы,я много чего узнал,супер
Відповісти | Відповісти цитуючи | Цитата

Додати коментар


Захисний код
Оновити